רבים חולמים להיות תקליטנים כשהם יהיו גדולים. לתקליטנים יש קסם. הם נמצאים על הבמה ומנצחים על קהל הרוקדים, ממש כמו מנצח בתזמורת. הם קובעים את הפלייליסט, והם אלו שקובעים לצלילי איזה שיר תקבעו. לא כל אחד יכול להיות תקליטן, אבל לברי המזל שניחנו בשמיעה מוסיקלית, יש את האפשרות לעשות זאת.
איך מתחילים? ראשית קראו מידע באינטרנט על הנושא. תוכלו לקרוא על תקליטנים מוצלחים ועל הדרך שבה הם בחרו להתחיל וכן לקרוא מדריכים שונים שיעזרו לכם לצלוח את הדרך. לאחר מכן יגיע השלב שתצטרכו להתאמן בבית, ולא מעט (עדיף לא בין שתיים לארבע) ורק אז יגיע שלב ההופעות.
חשוב לזכור שלא חייבים לעזוב הכול ולהפוך לתקליטנים במשרה מלאה. אפשר לשלב את העובדה עם העבודה הנוכחית שלכם. תוכלו להופיע בפאבים, מסיבות, חתונות קטנות או גדולות או בכל מקום אחר שישכור את שירותיכם. ראשית, בשביל להתחיל, עליכם לרכוש ציוד. מדובר בציוד אלקטרוני שעולה לא מעט כסף, אך אם אתם מתחילים תוכלו לרכוש ציוד יד שנייה. מה עליכם לרכוש? פלטה, הכוללת מיקסר ושני פטיפונים, מגבר ורמקולים. הציוד הזה יספיק לכם בשביל להתחיל או לפחות כדי להתאמן בבית.
ישנם לא מעט מדריכים באינטרנט שיעזרו לכם להתחיל. שיסבירו לכם איך לעשות את הצעדים הראשונים. כמובן שלא מומלץ לקפוץ ישר למים, ולהתחיל להופיע במסיבות גדולות, שכן בהתחלה עדיף להתחיל בקטן, להופיע באירועים לא גדולים, דוגמת חתונות קטנות או אירועי בר מצווה, ורק אחרי שצברתם ניסיון לעבור הלאה לאירועים גדולים יותר. ככל שתנגנו ביותר מסיבות, כך תהיו מנוסים יותר ומוכנים לעבור לשלב הבא.
טיפ חשוב לסיום: תקליטן חייב לחדש כל הזמן. אסור לו לדרוך במקום. עליכם להתעדכן כל הזמן ולדעת מהם השירים החדשים ביותר. תוכלו להיות חברים בפורומים שונים המעדכנים את הגולשים בשירים הכי חדשים שיצאו, כשמשם גם תוכלו להוריד את אותם שירים. חשוב גם להיות בקשר עם תקליטנים ויוצרים אחרים, כדי להיעזר באחד בשני לכל מיני צרכים. תוכלו לשלוח להם סטים שהקלטתם והם יוכלו לעשות את אותו הדבר, וכך תוכלו לתת אחד לשני טיפים שיעזרו לכם להשתפר.
רוצים לקחת את זה רחוק יותר או ללמוד מהר יותר? כיום ישנן לא מעט חברות המציעות שירותי לימודי תקליטנות, ממש קורס לכל דבר, שיעזור לכם ללמוד את הדברים בצורה נוחה יותר ומסודרת יותר, בכיתה עם מורה ופלטות שתוכלו להתאמן עליהן.
כותב המאמר הוא בעל תואר ראשון במדעי המדינה ויחב"ל. מתמחה בסקירת מוצרים ושירותים במגוון רחב של תחומים. מאמין במחקר מעמיק לפני הצגת מסקנות.